lauantai 14. helmikuuta 2015

Tutor opettajan palaute blogista

Ohessa opettajan palaute. Olen vastannut esille tuotuihin korjaamis ehdotuksiin ja palautteisiin kursiivilla kirjoitetulla korostetulla tekstillä. Kiitos palautteesta!
 
Minnan blogi tervehtii lukijaa pirteissä väreissä iloisilla taustakiemuroilla korostettuna. Asiapitoiselta vaikuttaa! Ihmettelen hieman vaan sisällön sijoittumista, blogiarkisto ja asiasanat (tunnisteet) ovat hassusti kapeina palkkeina. Ehdotan, että ne siirretään allekkain (ei vierekkäin). ->Tämän olen nyt korjannut blogiini, se muuttuikin selkeämmäksi lukea ja etsiä tietoja.

Vuodelta 2014 löytyy 21 päivitystä. Blogiarkistosta löytyy palautteita MO-tehtäville. Vuodelta 2015 ja tähän päivään mennessä 6 merkintää. Minna on aktiivinen bloggaaja ja opintopolkua on visualisoitu sekä blogimerkintöihin on sisällytetty linkkejä asoita, joita käsitellään.

Osaamistavoitteiden saavuttamisesta

Alempana on Minnan lainauksia Minnan HOPSista:
Näen itseni opettajana, joka omaa hyvät vuorovaikutustaidot, joita käytän luontevasti ja opiskelijan osaamista edistäen sekä saavuttaakseni opiskelijoiden luottamuksen. Opettajana hallitsen useampia erilaisia opetusmetodeja opetuksen eteenpäinviemiseksi sujuvasti. Olen opettajana luova ja motivoiva, niin että saan opiskelijat innostumaan opetettavasta aiheesta.

Poimin tästä Minnalle keskeiset asiat kuten vuorovaikutustaidot, luottamus, opetusmentelmät, luovuus ja motivaatio. Miten nämä näyttäytyvät Minnan blogissa? -> Olen laittanut nyt lisää tunnisteita, joista näitä asioita voisi blogistani löytää.

Kohdasta Opetuksen monipuolisuus käy ilmi, että Minnalla on hyvin hallussa, miten menetelmät, luovuus ja motivaatio toimivat vuorovaikutuksessa. Mielestäni tämä blogikirjoitus vahvistaa se, miten hyvin Minna hallitsee kyseiset asiat. Ja kirjoitushan on ihan opintojen alkuvaiheesta,  23.9. http://minnaopeksi.blogspot.fi/search/label/Opetuksen%20monipuolisuus

Samassa blogipäivityksessä on merkintä, että Minnan oman ryhmän tehtävänä oli keksi kaksi verkko-opetusmenetelmää. HOPS-sissa luki, että Minna kokee verkko-opetustaitojen tarvitsevan kehittämistä. Ryhmän tehtävä palveli yllättäen henkilökohtaisia osaamistavoitteita! Hyvä näin! 
Jäi mieleen toinenkin kohta blogista, aktivoiva opetus, http://minnaopeksi.blogspot.fi/search/label/Aktivoiva%20opetus Tämäkin vahvistaa, miten Minna on ottanut haltuun HOPSissa mainittuja asioita.

HOPSissa on virke:
Vuorovaikutus ja ohjaustaidot ovat hallussa jollakin tasolla useamman vuoden käytännön ohjauksen vuoksi, mutta tarvitsen vielä vahvistusta tähän luento-opettajana.

Tarkoittikohan tämä sitä, että Minna on tottunut luennoimaan ja haluaa kehittää opetustaan vuorovaikutteisemmaksi? Tämä on varmasti toteutunut, koska eAPE-istuntomme ovat olleet todella vuorovaikutteisia. -> Olen tällä lauseella tuonut esille sen, että omaan vuorovaikutus ja ohjaustaitoja, jotka ovat kehittyneet käytännön työn ohjauksessa. Tarvitsen vielä kokemuksen mukanaan tuomaa varmuutta näihin taitoihin nimenomaan luento-opetuksessa. Jonkin verran kokemusta on nyt saatukin opetusharjoittelun myötä.

Kaiken kaikkiaan minulle jäi kokonaiskuva, että Minna on perehtynyt käsiteltäviin asioihin huolella ja dokumentoinut ne reflektoivalla otteella blogiinsa.

Avoimet kysymykseni liittyvät teemoihin 11-15. Blogissa on tällä hetkellä luettavissa palautetta teemaryhmille. Onko yksilöllinen  pohdintatehtävä tulossa vai oliko se osana palautetta? -> Pohdintatehtävä löytyy nyt blogista.



1 kommentti:

  1. Tutor opettajan kommentti:
    Lisäys 27.2.2015:
    Tutustuin Minnan blogimerkintöihin liittyen APE-teemoihin 11-15. Teemat oli käsitelty yhdenmukaisesti, kaikissa pohdinnoissa on mukana kirjoittajan oma näkemys aiheesta.

    Minna & ryhmän teemojen 11-15 kotisivu on täällä:
    https://tyoelamalaheisyys.wordpress.com/

    Minna on käsitellyt teemoja 1-15 riittävän perusteellisesti ja mielestäni osaamistavoitteet on saavutettu.

    VastaaPoista